donderdag 24 september 2009

Hermann op de Stripdagen Houten 2009


Bijna zo lang als ik mij kan herinneren lees ik stripboeken. Dat begon ooit met de Bobo en de Okkie, maar dat ontwikkelde zich snel naar een hele grote hobby. Eerst met Suske & Wiske en Robbedoes, daarna naar Kuifje en Guust, dus echt de klassiekers. Later stapte ik voornamelijk over naar Amerikaanse comics, maar bleef er altijd wel Europese strips bij verzamelen. De laatste jaren koop ik nog wel strips, maar veel minder dan vroeger (je moet ook tijd hebben om te lezen en ruimte om ze te bewaren) en de laatste jaren verkoop ik ook delen van mijn verzameling. Een jaarlijkse pelgrimage is altijd een bezoek aan de Stripdagen, vroeger standaard in Breda, later in Den Haag, Den Bosch en Alphen aan de Rijn en nu sinds enkele jaren in Houten. Ook dit jaar ga ik er weer heen, samen met René, Simon en Frank om wat zaken te verkopen. Leuk om wat om te zetten, andere mensen er blij mee te maken en we hebben altijd reuze plezier. Dat zal dit jaar niet anders zijn. Wat we vroeger ook altijd deden was het "scoren" van illustraties van strip tekenaars. Iemand die ieder jaar aangekondigd werd, maar uiteindelijk nooit kwam was Hermann. Het LIJKT er nu op dat deze illustere figuur dit jaar eindelijk zijn opwachting gaat maken. ik heb al jaren niet meer voor een tekening in de rij gestaan, maar ik denk dat dat dit jaar for old times sake toch nog een keer gaat gebeuren. Ik heb er zin an!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten