dinsdag 22 juni 2010

CD: All Boro Kings - Just for the fun of it!

Ik ben al een jaar of 25 fan van allerlei soorten punk muziek. Heel stom, maar de punk punk vindt ik eigenlijk nog het minste, ik ben meer van de punk rock, NY Punk, Hardcore en natuurlijk ook de party punk! In deze laatste categorie was ik samen met René ooit bij het allereerste concert van Dog Eat Dog in de Melkweg. Ze speelden een goede mix van hiphop, rap en puk muziek, die toen nog heel erg vernieuwend was. De eerste cd was goed (topnummers afgewisseld met wat middelmaat), de tweede matig en daarna praten we er niet meer over. Dat vond gitarist Dan Nastasi ook, die na de tweede cd het ook voor gezien hield. Na twee solo platen begon hij een band, die hij de naam gaf van de eerste cd van Dog Eat Dog, namelijk All Boro Kings. Verwacht geen hele diepgaande teksten over hoe zwaar het leven is of hoe je tot je diepste innerlijke zelf kunt komen door goed te mediteren of hoe we het conflict in het Midden oosten op kunnen lossen. All Boro Kings heeft maar één doel en dat is iedereen  een leuke tijd te bezorgen met heerlijk in het gehoor liggende deuntjes die je een heel zomers gevoel geven en waardoor je in de auto je raampje open wilt zetten en uitgebreid mee wil zingen. Natuurlijk komen er scheurende gitaren voorbij en worden de teksten in heel erg rap tempo gezongen, maar het is toch echt met name feestmuziek met een metalen randje. Ik vond de cd weer toen ik aan het opruimen was en sindsdien is hij even niet meer uit de cd speler van mijn auto te branden. Ik word er in de file zelfs vrolijk van :-)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten