zondag 6 juni 2010

Shazam!

Normaal ben ik (vind ik zelf) wel een beetje een voorloper op het gebied van gadgets en nieuwe technische snufjes. Ik heb al lag een iPhone en gebruik de ook voor heel veel zaken. Een van de apps die ik echter nog nooit had gekocht, was Shazam. Misschien wel omdat Shazam voor mij een heel andere betekenis heeft (namelijk de tovenaar van de Captain Marvel versie van DC). Maar toen mij oude iPhone kapot ging door een botsing met het asfalt en de nieuwe kwam, heb ik de Shazam App toch maar eens gedownload. En vandaag heb ik hem eens uitgeprobeerd.  En ik was meer dan onder de indruk! Je start de app op, houdt hem bij de muziek en na een opname van iets van 5 seconde toont Shazam je wel nummer het is! Echt heel gaaf. Na 5 keer geprobeerd te hebben van bekend tot redelijk vaag was er een 100% goede score! Ik heb het ook nog even geprobeerd door zelf een deuntje te zingen, maar dat werkte niet (stond overigens ook op de beschrijving, dus daar kunnen we niets van zeggen). Ik loop deze keer natuurlijk volledig achter de meute aan, maar dit is wel een must voor de iPhone eigenaar. De standaard versie is ook nog eens gratis, de uitgebreide versie kost je "maar liefst" 3.99 Euro. Daar kan ik het zelf niet voor maken!

1 opmerking:

  1. Is idd een toppertje om de vraag "welk nummer is dat ook al weer" te beantwoorden!

    BeantwoordenVerwijderen