woensdag 2 juni 2010

Twitterdebat

Vandaag was een veel terugkerend thema op de radio het Twitterdebat dat door RTL georganiseerd ging worden. Het leek mij bijna een contradictie in termis, want bij een debat moet je naar elkaar luisteren en goed en helder formuleren. En op twitter gaat alles door elkaar heen en heb je 140 tekens. Maar je moet het eens meemaken, dus om 8 uur ging ik naar de site waar het debat gehostst werd. Ik dacht dat er iets kapot was, want aan de rechterzijde van het scherm was een scherm waar met de snelheid van het licht berichten overheen rolden. Dat bleken de tweets van Nederlanders te zijn die ook ingelogd waren. Maar het was echt veel te veel om het ook maar enigszins te kunnen volgen. Leuk dat zoveel mensen interesse hebben, maar dit was echt een chaos eerste klas, volstrekt niet te volgen en daardoor ook geen enkele toegevoegde waarde, want het was alleen een stroom berichten waar niemand wijs uit kon. Ik ben helemaal voor expirementen, maar dit format hoeven ze voor mij niet meer te doen, want ik heb er niets aan overgehouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten