dinsdag 15 juni 2010

Marktplaats


Afgelopen week hebben we wat opruiming van "oude spulletjes" gehouden. Dat doe je tegenwoordig op Marktplaats. Zo verkochten we een plastoic speelhuisje waar Daan en Jeroen nooit meer naar om keken, 5 PSP spelletjes, een FIFA10 en is er een bieding gaande voor een Philips Wake Up Light. En wie nog interesse heeft in een mooie dressboy, kan zich bij mij melden (voor 50 Euro ben je de man/ vrouw). Bij de opruiming vond ik nog een oude MacBook uit 2006 (na ampel beraad heb ik besloten om het gewoon bij mijn mega gepimpte Vaio z-serie te houden!). Uit baldadigheid zette ik die ook maar eens op marktplaats en zette er een prijsje op van 350 Euro. Ik had graag iets hogers gedaan, maar de batterij had het begeven, dus ik vond dat ik dat niet kon maken. en tja, wie zou erin geïnteresseerd zijn, want er zijn inmiddels al vele nieuwe versies langs gekomen. Nou, dat had ik dus even verkeerd ingeschat. De advertentie stond nog niet koud 10 minuten op internet en ik had de eerste bieding al binnen. Nu was dat 200 Euro (je hebt er altijd helden bij die een dappere poging doen :-)), maar toch. Echter, binnen twee uur, had ik al 10 mailtjes binnen en bood iemand mij al de vraagprijs, waarna ik de laptop reserveerde. Wat schetst mijn verbazing als iemand mij nog een uur later 900 Euro bood?? Dat moest een foutje zijn dacht ik, maar na een korte mail gestuurd te hebben, gaf de persoon echt geïnteresseerd te zijn. Maar toen begon men te vragen naar mijn paypal gegevens en rekening nummer, dat voelde al niet zo vertrouwd en toen ik zag dat de laptop op zou moeten sturen naar Nigerie, had ik er toch wel weinig vertrouwen in. De laptop gaat dus gewoon voor 350 Euro hier in Nederland overhandigd worden, ik hou wel van een avontuurtje, maar deze liet ik toch even aan mijn deur voorbij gaan.

1 opmerking: