donderdag 29 juli 2010

Dawn of War 2

Nadat ik Dragon Age: Origins had uitgespeeld, was het lang wachten tot het vervolg werd aangekondigd. Dat is inmiddels een twee weken geleden gedaan, en op internet is daar al veel discussie over. In de tussentijd zijn we verblijd met een grote add on, Awakenings, en verschillende kleine DLC's. Ik verwacht dat er tot Dragon Age 2 en nu weinig DA add ons uit gaan komen, dus op game gebied was ik even op zoek naar iets om nog wat mijn tanden in te zetten. Nu wil het geval dat mijn neef Joost inmiddels helemaal into de Warhammer 40K is. Nu is het niet meer helemaal van mijn leeftijd om met miniatuur figuurtjes veldslagen te spelen op een tabletop, maar tja, op een PC is dat natuurlijk heeeeeeeel anders. Nu bleek het spel Dawn of War II, dat zich in het Warhammer 40K Universum afspeelt, tot de beste RTS/ RPG van 2009 gekozen te zijn, en via Play.com in de aanbieding te zijn voor 9,95 Euro, dus die kun je gewoon niet laten liggen. En dan kreeg je de add on Chaos Rising er nog bij ook! Na een paar dagen spelen kan ik niet anders zeggen dan dat het een leuke opvuller is. Voor mij herkenbaar qua rassen die meedoen, niet het RTS-achtige van Command & Conquer en een aardig rpg sausje eroverheen, door het upgraden van je teamleiders. Verhaallijn is ook best aardig, er is in ieder geval enige aandacht aan besteed. Zeker geen Dragonage, die vergelijking gaat mank in soort spel, maar ook in de beleving. Echter, zeker de moeite waard om eens mee aan de slag te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten