zaterdag 31 juli 2010

De nieuwe A2

Misschien is de titel misleidend, maar dit gaat niet over een nieuw model uit de stal van Audi. Maar het heeft wel te maken met mobiliteit in het algemeen en auto's in het bijzonder. Het door mij in mijn leven meest afgelegde stuk weg is de snelweg A2, en dan precies te zijn het stuk tussen Holendrecht en Oudenrijn. Dat is namelijk het stuk dat ik altijd heb gereden (en nu ook rij) om bij de kantoren van de Rabobank in Utrecht te komen. Deze weg heeft altijd drie banen gehad, maar er is al jaren gewerkt om dat uit te breiden. Daardoor is er inmiddels al zoveel jaar werk aan de weg, dat het niet eens meer opvalt. Daardoor werd ik afgelopen week opgeschrikt toen ik terug uit Utrecht naar het schone Halfweg reed, want opeens waren er vijf banen beschikbaar vanaf het punt Breukelen. Ja, je leest het goed, VIJF banen waarover we in volle vaart konden doorscheuren! Het bewijs is o de foto hiernaast te zien, genomen met de Blackberry. Er stond zelfs een bord om het nog een keer aan te kondigen (voor degene die het niet konden zien of waarschijnlijk nog meer voor degenen die het niet geloofden!). Ik kan niet anders zeggen dat het er goed uitziet en het rijdt ook echt als de spreekwoordelijke tierelier. Voeg daaraan toe dat de afrit naar de A9 ook van één naar twee stroken is gegaan en dit stuk zal in ieder geval een stuk snelle gaan tegenwoordig. Wel jammer dat als je Amsterdam in wilt je uiteindelijk nog steeds over één baan de Rijnstraat in gaat, maar toch.....kleinigheidjes hou je altijd. Nu de andere kant ook nog even, please!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten