maandag 12 juli 2010

Een Jeroenetje

In navolging van eerder in dit blog gememoreerde "Hannetjes" (uitspraken van de heer Han Slotema, eigenaar van de webwinkel Wonderland) introduceer ik vandaag de Jeroenetjes. Dit zijn de magische woorden van mijn liefste jongste zoon Jeroen, die ons elke dag wel met een gouden greep uit zijn vocabulaire weet te verrijken. Soms zijn ze aardig voor de ouders, maar soms denk ik ook dat anderen er erg om kunnen grinniken. Gisteren vond ik er één memorabel. Jeroen kwam bij mij aanlopen om te vragen of we in zijn bad in de tuin zouden gaan zwemmen. Als goede ouder zei ik natuurlijk: : "Goed idee Jeroen, maar papa is even met iets bezig, we doen her straks". Daarna liep Jeroen naar Ans om te vragen of ze koekjes konden gaan bakken, waarop Ans als goede ouder antwoordde: "Jeroen, dat is leuk, gaan we straks doen". Vervolgens liep Jeroen en nadenkend rond en kwam een half uur later bij mij terug om te vragen; "Papa, is het nu al een keer straks geweest..??". Tja, wat een geweldenaar is het toch, kinder logica in optima forma!!!! Wat een schat is en blijft het toch!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten