vrijdag 9 juli 2010

De geneugten van Internet

Vroeger, in een tijd die eeuwen weg lijkt was er geen internet. Nee, echt waar, die donkere periode in de geschiedenis is er echt geweest! In die tijden koos je, als je op vakantie ging, een hotel uit een boekje en als je geluk had was er een vriend of familielid al geweest (in ieder geval in de streek of plaats) en kon die je wat tips uit eerste hand geven. Zo kozen Simon, Frank, René en ik ooit in 1993 Malibu Studio als hotel in New York. Tja, voor vier jongens met weinig eisen wat dat ok, maar zelfs toen vonden we het al erg marginaal, laat staan dat ik daar nu met Ans heen zou gaan. We spoelen de band 17 jaar vooruit en ik heb wederom een hotel in new York geboekt, het DoubleTree hotel in Chelsea. Dat mn omdat we tijdens de vakantie van vorige jaar bij Fess Parkers Doubletree resort een heerlijke dag hebben gehad. Maar ja, in New York is dat toch even wat anders, dus ik deed nog even een dubble check op Trip Advisor. Dat was wel even schrikken. Er waren enkele goede reviews, maar veel reviews spraken ook over bijzonder kleine kamers (dat is wel New York eigen overigens), maar wat ik vervelender vond was dat er vaak over stank geklaagd werd en over onvriendelijk personeel. Oei....dat klonk niet goed. Een snelle speurtocht leverde een veel beter en betaalbaar hotel op, namelijk The Muse Hotel, dat dicht bij Times Square ligt en op 7 minuten lopen van le Bernardin. De dames van Globe reisbureau konden het gelukkig nog net omboeken (zaterdag was de laatste mogelijkheid), dus na vandaag een klein bedrag bijbetaald te hebben, zitten we in een hotel dat vele malen beter aangeschreven staat door reizigers die in de doelgroep van Ans en mij vallen. Ja, dat zijn toch wel de geneugten van Internet!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten