maandag 19 juli 2010

Italiaanse les....of toch niet?

Zoals enige tijd geleden geblogd heb ik mij ingeschreven voor een cursus Italiaanse voor beginners. Wel een intensieve cursus, want ja, ik wil natuurlijk wel een beetje vaart maken als ik volgend jaar op zomervakantie daarheen ga. Ik had de woensdagavonden ervoor opgegeven en ik rekende ook wel op een avondje huiswerk. Echter, afgelopen week kreeg ik een mailtje van de VU Haarlem (en dan niet de Vrije maar de Volks Universiteit). Daarin werd mij simpelweg verteld dat de cursus van de woensdagavond niet door zou gaan, omdat ik de enige deelnemer bleek te zijn! Maar gelukkig had men alternatieven. Er waren nog plekken op maandagochtend van 9 tot 12 en op donderdagmiddag van 13 tot 16 uur.  Uiteraard een nette mail teruggestuurd met het feit dat het natuurlijk heel erg raar is, maar dat ik op dat moment gewoon aan het werk ben (kennelijk is de VU Haarlem met name gericht op pensionada's en werkelozen) . Dus zit ik met een dilemma: of gewoon dit geweldige idee maar gewoon een geweldig idee laten zijn en de woensdagen vrij hebben, of op zoek gaan naar een alternatieve cursus. Ik ben er nog niet uit, wellicht dat bij De Hoek in Zwanenburg er een Italiaanse cursus in de avond komt, dat maakt het qua reistijd wellicht weer aantrekkelijk. Ah well, decisions, decisions!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten