dinsdag 13 juli 2010

Trust me on the sun blocker!!

Ik hou wel van een beetje zon, maar ik heb een bepaalde angst voor het verbranden door de zonnestralen. Twee keer in mijn leven is dat heel erg gebeurd. Één keer toen ik stoer wilde doen toen ik een jaar of 18 was en indruk op de meiskes wilde maken met een mooi zongebruind huidje. Ik ging toen vier uur zonder enige vorm van bescherming in de zon liggen en daarna heb ik enkele dagen om het uur onder de koude douche gestaan (ja, ook 's nachts) om de hitte uit mijn huid te halen. De tweede keer dat ik ernstig verbrand raakte was in Florida, omdat ik tijdens een snorkeltocht in de Golf van Mexico zo zeeziek werd, dat ik toen de boot stil lag, gelijk de zee in dook. Dat zonder zonnebrand, zonder t-shirt, maar wel met 40 graden, met de zon loodrecht op mijn rug in zout water. Een bijzonder slechte combinatie! Er is een prachtige foto van waarin je mij na dit debacle ziet staan en je de scheidslijn over mijn lichaam kan zien lopen (op mijn zij) waar de voorkant van mijn lichaam licht gebruind is en de achterkant roder dan een kreeft en zo strak staat dat een stuiterbal er van terug springt (als ik het fotoboek van de vakantie van Ans en mij in Florida gevonden heb, zal ik de foto nog eens posten). Kostprijs: twee dagen met koorts in bed in Marathon op de Florida Keys, geen goede besteding van je vakantie. Goede bescherming is voor mij dus echt noodzakelijk om in de zon te komen, maar het hele gesmeer met zonnebrand in Nederland vind ik weer heel veel moeite en ook een smerige rotzooi. Tijdens de vakantie van vorige jaar met de boys vond Frank een nieuwe uitvinding. Tenminste, voor ons dan. Namelijk zonnebrand in een spuitbus! Echt geweldig! Je sprayt het gewoon op je lijf en het trekt direct in, uitsmeren is niet nodig en binnen een minuut ben je helemaal klaar. Fantastisch!!!! Na de vakantie in Californië hebben we een flink aantal bussen meegenomen (Aloe Up om precies te zijn). Maar nu zijn de flessen op en.....dit product kan ik gewoon nergens in Nederland vinden! Ik heb Halfweg, Zwanenburg, Haarlem en Amsterdam doorzocht, maar geen winkel die dit verkoopt. Wel flessen met pompjes, maar die spuiten gewoon die smerige smeerseltjes uit!! Ik ben in paniek (nou ja, in zoverre dan dat ik over 3,5 week naar New York ga en daar weer in ga slaan), mocht iemand dit product of iets soortgelijks weten te vinden in Nederland of waar ik het kan bestellen, laat het me weten, je doet er mij een heel groot plezier mee!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten