zaterdag 17 juli 2010

A Space Oddity

Vandaag gingen Ans en Hinkje een dagje naar Byron Katie, een goeroe voor een beter leven en een beter mens te worden. Daan, Jeroen en ik bleven thuis, terwijl het 's ochtend heel erg grijs en druilerig was. Niet echt een dag om er op uit te trekken. Maar de weersverwachting liet zien dat het een zo rond het middaguur beter weer zou worden. Daarom besloten we we een tripje te maken naar een winkel waar Daan en Jeroen al heel erg lang heen wilden, namelijk A Space Oddity, omdat ze daar op internet een heleboel speelgoed van Nintendo zagen. Omdat het nog een maand duurt voordat ik naar de Nintendo Store in New York ga en de mannen dan toch niet mee gaan, mailde ik even of alle zaken op internet ook in de winkel stonden. Dat was al een goede eerste indruk van A Space Oddity, want binnen een uur had ik reactie van Jef Bas, de eigenaar, die mij netjes liet weten dat alles in de winkel aanwezig is en dat hij het leuk zou vinden als ik met de jongens langs zou komen.
Zo gezegd, zo gedaan. We stapten in de C5 en binnen 20 minuten waren we vanuit Halfweg op de Prinsengracht 204, waar we bijna voor de deur (in casu voor het Pulitzer Hotel) konden parkeren! Dat is wel eens anders geweest. Nu waren we met twee minuten binnen. De eerste indruk is: "wauw!!!". Wat staat hier een ongelofelijke hoeveelheid speelgoed en collectibles!! De winkel is niet al te groot en staat helemaal vol met allerlei spullen. Dat gaat van een sleutelhanger tot grote bouwpakketten en van een speldje tot grote pluche figuren. Daan en Jeroen vlogen direct op de Mario Bross spullen af en dat was al een flinke hoeveelheid. Gelukkig wisten ze grotendeels te onthouden wat ik ze ingeprent had, namelijk: je mag naar alles kijken, maar alleen de spullen die je echt wilt hebben oppakken. Ik moet zeggen: respect voor hen! Want als je van speelgoed van games, films en tv-series houdt, dan is A Space Oddity echt een waar paradijs. Er is zoveel, dat het voor een deel ook iets weg heeft van een museum, waar voor een deel je kinderjaren weer terug komen (voor mij onder andere het "oude" Star Wars speelgoed).
Wij kwamen dus voornamelijk voor de Nintendo Toys en daar is een flinke sortering van. In onze tassen verdwenen onder andere Bowser, Yoshi (2x, nl ook een sleutelhanger), Mario, Donkey Kong, Sonic, Amy, Tails, Pica en nog een andere Pokemon wiens naam de boeken helaas niet heeft gehaald in allerlei soorten en maten. Wel leuk om te zien: Daan wilde eigenlijk steeds meer, Jeroen zei tegen mij "zo heb ik toch wel genoeg, hé, pappie??". Maar als je van Japans speelgoed en series houdt, dan is de bovenverdieping van A Space Oddity een waar paradijs (ik kwam daar ook nog in de verleiding om Dr Doom te kopen of en set Kiss poppetjes, maar ik wist me in te houden :-)). En op iedere verdieping is er heel veel werk van Star Wars te vinden, zowel van de zaken van de huidige generatie, maar nog veel meer dat slaat op de eerste drie films, met ook nog spul uit eind jaren zeventig. Hoewel het soms wat moeilijk te overzien is, helpt Jef Bas je graag verder op een heerlijke ontspannen manier (zoals elke eigenaar zijn klanten zou moeten helpen) en hij weet echt precies waar alles ligt. Super aanbod met super service op een super plek (want daarna kun je nog lekker winkelen in de Negen Straatjes). Persoonlijk kreeg ik een flashback gevoel naar Wonderland, daar was diezelfde sfeer (wat mindere locatie, de Dappermarkt is toch net iets minder interessant als achterland :-)), waar verzamelaars elkaar in extase konden treffen, alleen ging dat dan voornamelijk over comics en wat minder over toys. Ik weet zeker dat wij hier nog wel een paar keer gaan komen! Samengevat in twee woorden: Highest Recommendations!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten