donderdag 15 juli 2010

Nieuwe koffie apparaten

Sinds ik aan het werk ben gegaan, drink ik koffie uit de koffie automaat. Dat dat geen kwaliteitje is die uit mijn eigen Nespresso komt weet ik en het is natuurlijk ook geen Starbucks. Maar je raakt eraan gewend. De standaard is altijd Douwe Egberts geweest. Sinds kort zijn bij Rabobank echter "verantwoorde" koffie apparaten gekomen, waar Max Havelaar koffie, met een eerlijke prijs voor de koffie boeren, geschonken wordt. Nu gun ik iedere koffieboer een goed stukje omzet, maar alle drank uit het apparaat is echt niet te drinken! De koffie smaakt naar water, alle thee krijgt gezellig een scheutje koffie mee, de chocolade kun je doorheen kijken en het water heeft een heerlijk chemisch smaakje. Ik ga nu zover dat ik 's ochtend een rondje langs de Starbucks maak om daar mijn koffie shot te halen en de rest van de dag maar op water uit de kraan leef. Af en toe laat ik me verleiden als collega's zeggen dat het beter wordt, maar tot op heden merk ik er weinig van. Misschien is het gewoon weer een gewenningsperiode, maar dat gaat dan wel een lange worden. En als tip: je kunt nog zoveel LEAN trajecten doen m je organisatie efficiënter te maken, met slecht koffie doe je dat allemaal weer teniet!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten