donderdag 22 juli 2010

Jol: zal ik het doen....of zal ik het niet doen?

Eind vorige week zag ik opeens op internet het gerucht opduiken dat Martin Jol van Ajax naar Fulham over zou stappen. Ik dacht: "Nee, dat is een vuig gerucht, dat kan niet waar zijn". Maar het gerucht hield aan en er bleek toch een kern van waarheid in te zitten. Jol was boos dat er bij Ajax geen spelers aangetrokken konden worden of dat in ieder geval zijn ongerustheid niet gedeeld werd. Een beetje kijkend naar Porto  Ajax werd er hardop gezinspeeld dat dit de laatste wedstrijd was dat Jol op de bank zou zitten. Ik had het er echt helemaal mee gehad. Dit jaar heb ik voor de 30ste keer een seizoenkaart voor ons aller Ajax. Maar het wanbeleid van de afgelopen jaren heeft veel plezier weggenomen (los van het feit dat het altijd leuk is om met Erik en Onno in de Arena te zitten). En nu we eindelijk weer een beetje op de goede voet leken te komen, zou de trainer weer weg gaan. Mijn besluit stond vast: als Jol weg zou gaan, dan was dit het laatste jaar dat ik een seizoenkaart zou nemen. Pijn in mijn hart, maar ik was er echt klaar mee. De afgelopen vier dagen ontspon zich een soap die zich laat typeren als "Doet ie 't of doet ie 't niet" of zoals clown Flappie zei "zal ik het doooooeeeenn........of zal ik het niet dooeennnnnn.....ja, ik doe het!". Uiteindelijk bleef Jol nadat hij enige toezeggingen had gekregen van het bestuur. Ik hou de seizoenkaart dus nog even aan, maar het is wel weer een staaltje Ajax op zijn smalst en ik krijg nu al weer een onheimisch gevoel over het komend seizoen....maar ja, fingers crossed om eerst maar eens PAOK Saloniki de hielen te laten zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten