vrijdag 30 juli 2010

Ik ga op reis en neem mee.....

Vandaag had in mijn laatste werkdag voor de vakantie. Ik kijk tegen een nagenoeg schone mailbox aan, er staan nog slechts twee mails in die allebei te maken hebben met een notitie die ik nog moet schrijven. Dat wil ik dit weekend nog proberen te doen, zodat ik echt met een schone lei en een goed gevoel de vakantie in ga (hoewel er maandagochtend natuurlijk alweer mail in gaat komen, maar such is life). Om in de stemming te komen dacht ik nog even het gras te maaien vandaag, maar dat bleek geen heel goed idee te zijn, met de messen van de maaimachine tegen stenen aangekomen en even doorgeduwd, wat waarschijnlijk tot een beschadiging van de messen heeft geleid. Ik ben er niet voor in de wieg gelegd. Om tot rust te komen, kwam ik, hoe suf ook, bij een oud spelletje terecht, namelijk "ik ga op reis en neem mee...".
Dat zullen velen van jullie vroeger ook wel eens gespeeld hebben. In mijn hoofd werd het gelijk een checklist van zaken die ik niet moet vergeten als ik zaterdag het vliegtuig naar New York instap. Zoiets begint natuurlijk met de meest basale zaken, zoals mijn Spire rugzak, mijn Orioles baseball pet, en een reisgidsje voor New York en één voor Boston. Maar natuurlijk mogen mijn favoriete G-star slippers niet ontbreken (het is nu 35 graden in New York) en om mijn ogen te blijven beschermen (en natuurlijk niet omdat het über cool is) mijn Oakley Straight jacket zonnebril. En vervolgens kom je er achter dat je de halve wereld aan electronica mee wil/ moet/ gaat nemen, namelijk je kan niet zonder je laptop, maar ook de iPhone (privé) en de blackberry (werk) zijn niet weg te denken in de bagage. Oh ja, en je iPod en de Monster Dre Dré in ear headphones natuurlijk. En om te lezen natuurlijk (nog op papier) een leuk boek, deze keer een mix van ontspanning en leren, namelijk een soort roman waarin de werking van Agile ontwikkeling uitgelegd wordt door het bedrijf Xebia. Anyways, het is dus een veelvoud van waar je vroeger aan dacht. Wie de dingen wil zien die op mijn lijstje staan, die kan het webalbum erop naslaan.

2 opmerkingen:

  1. Dank je wel, nog 5 dagen, dan gaan we op weg naar JFK. We hebben er zin an, at your service :-). Nog wensen om iets mee te nemen?

    BeantwoordenVerwijderen