zondag 11 juli 2010

Fromagerie L"Amuse, deel 2

Zaterdagochtend gingen Daan en ik naar Hans en Leny. Hans had een iPhone gekocht en die aan de praat krijgen is toch even wat anders dan een standaard mobiele telefoon, dus gingen we een handje helpen. Twee uur na aankomst had Hans een werkende iTunes, iPhone met diverse leuke apps (de Teletekst app still rules!!!) en wist hij hoeje Outlook aan kunt passen en kunt synchroniseren met de telefoon. en ondertussen was Daan verwend door oma Leny met weer nieuwe Donald Duck pockets en een mooi cadeau voor Jeroen. Daarna gingen we weer richting Halfweg. Maar ja, we waren in Amsterdam Zuid, dus toen ik langs het Roelof Hartplein reed, zag ik de Waterwinkel en aangezien ik tegenwoordig de cola vanwege maagklachten laat staan, kon ik het niet laten om daar even binnen te duiken. Leuke winkel en ik nam een stuk of tien verschillende watertjes mee (en geloof het of niet, ze hebben zelfs daar een uitverkoop periode, dat sprak mij natuurlijk direct aan :-)).
Met vier tassen vol ging ik weer terug naar de auto waar Daan nog heerlijk in zijn nieuwe Donald Duck pockets zat te lezen ("huh, ben je net weg geweest, papa..?"). Toen ik wegreed bedacht ik me dat ik ook in de buurt van de Stadionweg was, en daar zit de nieuwe winkel van L'Amuse. Daan vond de belegen kaas daar zo lekker van, dus dat was voldoende argumentatie om daar langs te gaan. De winkel ziet er wat minder volgepakt uit als degene in Santpoort en heeft ook iets minder op voorraad. Daarentegen was het personeel vele malen capabeler en geïnteresseerder dan in Santpoort, dus dat vergoede veel. Naast de belegen kaas, kochten Daan en ik een bakje kaassalade en een bakje bospaddestoelentapenade. En drie kaasjes die we zondag soldaat gaan maken, te weten Fouchtra Chevre, Vacherin des Bauges en Robiola Pineta. Ik denk dat L'amuse Amsterdam de keuze wordt als ik niet een dagje Santpoort wil doen.

2 opmerkingen:

  1. Ze zouden eens een goede interieurontwerper naar die aftandse winkel moeten laten kijken. Zie www.k-zus.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou zeggen: stuur eens een email. Het spreekwoord zegt: "wie niet waagt blijft maagd!".

    BeantwoordenVerwijderen