woensdag 9 januari 2013

Airport Express, een Apple experience

Airport Express, het kan moeilijker
Een jaar geleden kocht ik in een dolle bui (jaja, ik heb ze soms) een Airport Express van Apple. Het idee was toen om deze aan te sluiten op mijn Sonos systeem, om op die manier ook muziek vanaf mijn iPhone via de Sonos systemen aan te kunnen sluiten. Het is echter altijd handig om te kijken of een briljant idee ook echt mogelijk is, want na de koop kwam ik er al snel achter, dat dit niet ging werken. Nog los van het feit dat een paar maanden later Sonos een software update uitbracht, die het gewoon mogelijk maakte om dit rechtstreeks uit te kunnen voeren, wat natuurlijk nog vele malen makkelijker is. Eigenlijk had ik dus een Airport Express liggen zonder bestemming. Totdat ik een tijdje geleden er weer eens achter kwam dat in ons bijgebouw op ons perceel het draadloze netwerk wel erg slecht te ontvangen was. Nu lag daar al een mooie kabel, dus een extra draadloos netwerk zou niet zo moeilijk moeten zijn. En daar kwam de Airport Express opeens om de hoek kijken. Apparaat uit de doos halen, kabel erin pluggen, stekker in het stopcontact, op de Macbook even met de Airport app op de Airport Express klikken, een wachtwoord ter bescherming opgeven en......presto.....binnen vijf minuten was er een draadloos netwerk in de lucht! Hoe vaak ik het ook beleef, de Apple Experience met betrekking tot het gemak van installeren hard- en software blijft toch geweldig!

1 opmerking: