maandag 14 januari 2013

United Airlines

Ik ben absoluut geen fan!

Voor mijn werk leg ik deze week een referentie bezoek af bij enkele banken en leveranciers. Waar we normaal met Neerlands trots de KLM vliegen, bleek dat deze keer helaas niet mogelijke te zijn. De reis zou plaats gaan vinden met Lufthansa. Nou ja, Duitse degelijkheid moet natuurlijk afdoende zijn. Maar toen ik even verder keer, zag ik dat Lufthansa de vlucht niet zelf uitvoerde maar onder had gebracht bij een van hun "sky partners", te weten United Airlines. Dat was voor mij "shock, horror, gaps….", want met UA heb ik tot nu toe echt alleen maar hele slechte ervaringen gehad. Ik denk dat dit de vierde keer is dat ik met UA ga vliegen en de andere keren had ik minimaal twee uur vertraging per vlucht. Dieptepunt daarbij was de reis die ik met gezin en ouders naar Californië ondernam in 2009, en waar we bijna drie uur in een vliegtuig hebben zitten wachten, waar het snik- en snikheet was en waar de piloot de airconditioning uitgezet had om brandstof te besparen. UA heeft altijd wat als ik er mee vlieg, er is altijd "iets" kapot in het vliegtuig waardoor we niet weg kunnen en we het "take off slot" missen. En de service is ook slecht, de pursers en stewardessen hebben een cursus "hoe ben ik een hork"  gehad en vinden zichzelf belangrijker dan de reizigers. Qua informatie: die krijg je niet of je wordt gewoon voorgelogen ("just ten more minutes" en dan kun je nog een uur wachten). Ik steek vanavond maar een kaarsje op om te hopen dat ik deze keer een mazzeltje heb. Indien niet: dan heeft United Airlines na British Midlands (ook zo een top bedrijf) mijn zwarte lijst gehaald.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten