zaterdag 26 januari 2013

New York versus Hong Kong

New York of Hong Kong
Inmiddels breken we ons hoofd over de zomervakantie. Dat is voor ons een lastige case, want onze kinderen zijn niet zo van het er op uit gaan. En aangezien de prijzen best pittig zijn, moeten we wel iets doen waar ze zich ook echt op kunnen verheugen, want anders is het echt zonde van het geld. We zijn nog echt op zoek, het meest actueel is nu wellicht een korte rondreis naar en door Griekenland waar Daan en Jeroen enthousiast over (b)leken te zijn, maar inmiddels lijkt het vuur daarvoor ook alweer wat getemperd. Wat we in ieder geval weten is dat Ans en ik in ieder geval een weekje met z'n tweeën weg gaan. We hadden in het hoofd om dat weer eens naar New York te doen, dat trekt namelijk altijd. Weer eens naar zaken waar we nog niet geweest zijn, zoals Highline Park of Marie's Crisis of een keer op stap met een echte New Yorker, zoals we dat in Chicago ook deden. Voor mij is New York altijd goed, maar op de een of andere manier kwam ook Hong Kong in mijn gedachten. Natuurlijk heel anders en de oriënt trekt mij normaal helemaal niet, maar op de een of andere manier blijft het toch in mijn gedachten hangen. Uiteindelijk vermoed ik dat we toch "gewoon" naar New York afreizen, maar ik ga toch de komende weken even een klein onderzoek naar Hong Kong doen, just in case. Mensen met gouden tips over deze parel van het oosten: ik hoor graag jullie aanbevelingen, tips en adviezen!!

3 opmerkingen:

  1. Hongkong staat ook op mijn lijstje dus enkele kleine tips. Overnachten doe je uiteraard in Kowloon (NB Hongkong is erg duur voor Aziatische begrippen dus verwacht geen Thailand of Maleisië prijzen). Een bezoek aan Macau behoort natuurlijk tot de musts. Verder Victoria peak, het Bruce Lee standbeeld ;-) Shop till you drop en veel erg goede restaurants.

    Ik zeg doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zeg: Ans heeft er geen zin in vanwege het tijdsverschil. Dus het wordt New York (dat is ook geen straf :-)),

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan gaan wij een keer met zijn tweeën ;-)

    BeantwoordenVerwijderen