vrijdag 11 januari 2013

Wok to Walk

Een noodle gerecht van Wok to Walk: primadeluxe!
In Amsterdam zijn vele leuke zaken om te eten. En dan heb ik het niet over de uitstekende restaurants waar je een avondvullend programma hebt (denk aan klassiekers als Ciel Bleu, Vermeer en Vinkeles waar het altijd goed toeven is), maar ook stekjes waar je een uitstekend broodje kunt eten als ontbijt of lunch. Deze  moet je alleen wel even vinden. Hoe goed ik bijvoorbeeld Gary's Deli ook vindt, het is niet iets wat ik normaal in de Kinkerstraat zou zijn gaan zoeken, als ik er ooit niet eens tegenaan gelopen was (toen het nog Gary's Muffins heette). Hetzelfde geldt voor mij voor Wok to Walk. Ik kwam dit zaakje (wat natuurlijk een internationale keten blijkt te zijn :-)) ooit tegen toen ik mijn auto parkeerde in Parkeergarage De Kolk en door de steeg naar de Nieuwendijk liep. Daar, aan je linkerhand, zit een klein zaakje met ongeveer tien zitplaatsen (meestal barkrukken), waar een lekkere lucht naar buiten kwam. Wok to Walk heeft een simpel concept. Je kiest het soort noodles uit dat je wilt eten (daar zitten al groenten en stukjes ei doorheen), daarna kies je de "toppings" die je bij de noodles wilt hebben en die variëren tussen vlees soorten, schaaldieren, groenten en kruiden. Als laatste kies je de saus waarmee je de noodles gebakken wilt hebben. Als je die keuzes gemaakt hebt, gaat e.e.a. zo de wok in en minder dan vijf minuten laten krijg je je gerecht in een keurige kartonnen bak (zoals je ze kent uit vele Amerikaanse series waar afhaal Chinees besteld wordt) uitgeserveerd, compleet met plastic bestek of chop sticks. Nee, voor de esthetiek hoef je niet naar Wok to Walk te gaan en ook een gezellig samenzijn met vrienden ga je daar niet echt hebben. Maar als je gewoon even lekker een noodle gerecht wilt hebben, flexibel afgestemd op hetgeen je op dat moment trek in hebt, dan krijg je helemaal waar voor je geld (met een topping of drie ben je rond de 7 Euro kwijt). Een echte aanrader voor een snelle, maar zeker ook lekker lunch!

1 opmerking:

  1. Een stuk beter dan de gemiddelde burger keten die ij in Nederland kennen.

    BeantwoordenVerwijderen