zaterdag 12 januari 2013

Sushi

Binnen bij SushiPoint
Het was een tijd geleden dat Ans en ik ons gespijsd hadden aan Sushi. Mijn normale adres daarvoor is Sugoy in de Jordaan, maar toen ik vorige maand een keer Indiaas ging halen bij mijn favoriete Indiaan in Haarlem, India Corner, zag ik dat er een nieuwe sushi zaak op het Houtplein gevestigd was. Ook hier weer een filiaal van een keten, te weten Sushi Point. Het zag er van de buitenkant in ieder geval netjes uit, dus ik sloeg het op "for further reference". Toen we vrijdag geen zin hadden om te koken (onder andere omdat ik een tijd had liggen slapen doordat ik nog steeds niet beter ben), kwam het idee om sushi te halen al snel naar boven en in plaats van de gebruikelijke gang naar Sugoy te maken, surfte ik op internet eens naar de website van Sushi Point en zag direct dat ze een bijzonder leuke aanbieding hadden, namelijk het sushi lovers menu (4o sushi) voor de prijs van 29 Euro in plaats van 49. Daar kun je toch bijna geen nee tegen zeggen! Dus de keus daarvoor was snel gemaakt. Verder stonden er nog andere heel interessante zaken op de kaart, maar omdat we al een flinke bak met het menu hadden, zette ik alleen sla sushi extra op de lijst, een sushi waar de nori vervangen is door knapperige sla.

Uitstekende sushi van SushiPoint, en niet te weinig
De rit naar Sushi Point duurde iets langer dan gepland door een opstopping in de binnenstad van Haarlem, maar ik was strak om half zeven bij Sushi Point waar precies op het moment van mijn binnenkomst de laatste hand aan mijn bestelling gelegd werd. In de keuken allemaal Japans personeel, aan de balie Hollandse dames die er op een zeer nette manier goed de vaart in hielden, zodat ik vijf minuten later weer buiten stond en twintig minuten later weer aan tafel zat. De sushi zag er goed uit, wel rechttoe, rechtaan, maar.....de kwaliteit was echt uitstekend! De vis was echt heel erg mals en verser dan vers. De sla sushi met gefrituurde garnalen waren erg speciaal. Lekker voor een keer en voor een stukje, maar de volgende keer hou ik het toch bij de meer traditionele sushi varianten. Het spreekt voor zich (gezien de hoeveelheid die we hadden), dat niet alles gedurende het avondeten op ging en er een klein schaaltje de koelkast in verdween, om 's avonds we snel weer uitgehaald te worden. Yummie, yummie, in the tummy. Sugoy heeft er in ieder geval als sushi afhaaladres een geduchte concurrent bij! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten