woensdag 2 januari 2013

Station Halfweg - Zwanenburg

Ondanks het feit dat ik nog steeds de longen uit mijn lijf hoest en onder de antibiotica en andere medicijnen zit, kreeg ik als advies van de huisarts om toch te proberen iedere dag een kort wandelingetje te maken, om de nodige frisse lucht tot me te nemen. En omdat ik altijd zo goed luister, doe ik dat natuurlijk trouw. Gelukkig wilden Daan, Jeroen en Ans meelopen, dat gaf toch wel een wat beter gevoel dan alleen op pad te gaan. Nu heb ik in de buurt al flink wat gelopen, dus heel veel nieuwe ervaringen zijn daar nou niet op te doen, maar sinds kort (een kleine maand), hebben we in Halfweg weer een eigen station. Daar was ik nog niet niet geweest, dus dat werd het doel van de wandeling van nieuwjaarsdag (toch een coole 15 minuten enkele reis :-)). Wat kan ik zeggen van het station? Nou, het is met name een plek waar je op de trein kunt stappen, niet helemaal te vergelijken met Grand Central Station in New York of Gare du Nord in Parijs. Maar het ziet er wel keurig netjes ingericht uit, nog steeds lekker fris. Dat de deadline van oplevering niet helemaal gehaald is, bleek wel uit het feit dat sommige zaken (mn mbt de liften) nog niet helemaal gereed waren. En of de loopbrug over de A200 nou echt zo glooiend bedoeld was, durf ik me echt af te vragen. Maar het is zeker een aanvulling op het dorp, je bent met een paar minuten op Amsterdam Centraal of Haarlem Centraal, zonder dat je parkeerproblemen hebt. Binnenkort toch maar eens even kijken hoe de verbinding nu werkelijk is, het is nogal een tijd geleden dat ik in de binnenstad van Amsterdam was, dus die kan ik dan mooi combineren. Maar eerst maar eens uitzieken, inclusief een wandelingetje per dag!

1 opmerking: