woensdag 30 januari 2013

The following

De eerste aflevering was top!
Toen ik twee weken geleden in de Verenigde Staten was, zag ik de aankondiging voor een nieuwe serie, met de naam The Following. Wat mij het eerst opviel was dat Kevin Bacon de hoofdrol speelt, dat was een pre. De serie had een aardig plot, tenminste zoals ik het uit die dertig seconden kon halen. Een serie moordenaar verzamelt een soort culte om zich heen (vanuit de gevangenis) om zijn "missie" over te nemen. Daarbij wordt hij geïnspireerd door Edgar Allen Poe. De FBI agent die hem gevangen genomen had (Bacon) is aan lager wal geraakt, maar als de serie moordenaar ontsnapt, komt hij weer in actie. Aan het begin van de serie, lijkt er ook een hoofdrol weggelegd te zijn voor het enige slachtoffer dat aan de moordenaar ontsnapt was. Zo zou het "normaal" gaan. In de pilot aflevering leer je dat er nog wel wat rare verbanden liggen, zo lijkt de FBI agent een verhouding met de vrouw van de moordenaar gehad te hebben.

Maar de echte verrassing zit erin dat het laatste slachtoffer nu een echt slachtoffer wordt van de ontsnapte serie moordenaar, nadat ze ontvoerd is door haar homosexuele buurmannen, die ok handlangers bleken te zijn. En ook gek: na de eerste moord laat de serie moordenaar zich weer oppakken om weer de gevangenis in te gaan (nadat hij overigens ook geregeld heeft dat zijn zoon ontvoerd wordt, daar de kinderjuf die kennelijk ook tot de "following" behoort). Al met al begint het redelijk complex te worden, maar ook interessant. Ik kijk al uit naar de tweede aflevering, voorlopig is dit wel een blijvertje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten