zondag 27 januari 2013

Feest der herkenning

Hoe herkenbaar!
De afgelopen weken heeft Daan me erg duidelijk gemaakt dat hij graag Guild Wars 2 wil gaan spelen. Nu is dat een spel voor 12 jaar en hij wordt in september 11, dus ik moest er even over nadenken (nog los van het feit dat het spel alleen in proef draait op de Mac en dat Daan een Macbook Air gebruikt). Daan liet echter geen moment ongebruikt om me aan te geven dat hij het echt heeeeel graag wilde en dat er ook heel veel voordelen voor ons als gezin aan zaten, want hij kan heel veel leren van het spelen Guild Wars 2. Op sommige moment was het leuk, soms grappig en soms ook gewoon irritant. Ik kon alleen op een gegeven moment niet anders dan terug denken aan mijn eigen jeugd, toen ik mijn zinnen had gezet op de aanschaf van een Commodore 64 en ik mijn moeder ervan ging overtuigen, waarom het kopen van die machine echt een verrijking voor ons gezin zou zijn en ik zelfs een typemachine gebruikte om voor te doen hoe de Commodore zou gaan werken en dat we er rekensommen mee konden maken (daar hadden we overigens ook een Casio rekenmachine voor). Ik denk dat zij door dezelfde fasen als ik heen ging de afgelopen weken....

Maar uiteindelijk zwichtte ik ervoor, het was een voorschot op zijn verjaardag. Het kostte even een uurtje, maar toen had ik de boel aan de praat. Daan was helemaal blij, plugde zijn koptelefoon in, pakte zijn muis erbij, ging achter zijn laptop zitten en......spelen maar. Hij zat zo diep in het spel dat hij helemaal niet opmerkte dat ik een paar minuten stilletjes naar hem stond te kijken, bijna in trance, omdat toen ik naar hem keek ik bijna een kopie van mezelf zag zitten. Fysiek natuurlijk (hoewel hij ook veel trekken van Ans heeft), maar ook hoe hij hierin op kan gaan, dat had ik namelijk ook. Als hij nu binnenkort ook nog hardrock door ons huis laat schallen en Amerikaanse comics gaat lezen, dan is het helemaal een kopietje ;-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten