dinsdag 8 januari 2013

Dragon Age 3

Tallis, hoofdrolspeelster in Mark of the Assassin
Een van de beste spellen van de afgelopen jaren vond ik Dragon Age. Het eerste deel was geweldig en heb ik met erg veel plezier diverse malen uitgespeeld en ook alle add ons gingen erin als Ketellapper. Het tweede deel was goed, maar haalde het niet bij het origineel. Hoewel hier ook diverse keren doorspelen nodig was om alles goed te kunnen zien, bleef het bij een keer uitspelen en dat was het dan en ook de add ons (of DLC's = Down Loadable Content zoals het tegenwoordig heet) liet ik voor wat ze waren. Een paar weken geleden werd echter aangekondigd dat er een derde deel in de Dragon Age serie gemaakt gaat worden, waarbij Bioware heeft aangegeven weer meer naar de insteek van het eerste deel te gaan. Dat was toch wel een leuk nieuwtje en het zorgde ervoor dat ik weer even op de site van Bioware ging kijken en ik me toch liet verleiden om de twee DLC's, Legacy en Mark of the Assassin, te kopen.

Nu staat er bij de beschrijving dat het uuuuuuren speelplezier gaat geven, dat is wel wat lichtelijk overdreven. Legacy vond ik erg rechttoe, rechtaan en binnen een uur ben je er wel doorheen (en heb je ook alle achievements wel gehaald) als je DA2 al een keer hebt uitgespeeld. Aardig verhaal. Mark of the Assassin is wel wat groter en ook uitdagender, daar heb ik nog wel een paar flink knokpartijtjes uit moeten halen. En met Tallis is er een leuk nieuw figuur geintroduceerd. Nadeel van Mark of the Assassin: een paar suffe puzzels waar je doorheen moet. Beide DLCs best wel prijzig (10 Euro het stuk), maar goed, soms heb je even een shot nodig. Om weer helemaal gelaafd te zijn aan Dragon Age ook nog even de animatie film Dawn of the Seeker gekeken. Laat ik er dit over zeggen: als je een fan bent zeker kijken, anders echt niet aan beginnen. Nu maar eens afwachten of Bioware ons tussen nu en Dragon Age 3 gaat verblijden met nog meer goede DLC's, want Dragon Age 3: Inquisition zal pas in de herfst van 2013 uitgebracht worden (als de planning gehaald wordt, natuurlijk :-)).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten