vrijdag 22 april 2011

Boodschappen

L'Amuse, je wordt er hebberig van
Vandaag, op goede vrijdag, was het eindelijk tijd om Daan zijn verjaardagsfeest te vieren. Maar voordat de gasten om 13.00 uur zouden gaan arriveren, moesten de boodschappen gedaan worden. En omdat het ook nog eens Pasen is dit weekend en we zaterdag en zondag Willy en Jos op bezoek hebben, moesten we iets meer inslaan dan op een normaal. De eerste stop was het standaard rondje Zwanenburg: Albert Heijn, Osdorper, Groentehandel Hans Lucke en Slagerij Rob. Bij die laatste kocht ik de ingredienten voor de eerste barbecue van het jaar, die gaat zaterdag erdoorheen. Deze keer niet zo fancy maar redelijk recht toe, recht aan (maar ja, met de Griekse kip kun je het eigenlijk nooit over recht toe recht an spreken, want die is altijd top als je hem een dag van tevoren in de marinade zet, dat is het echte geheim!).  Daan ging zelfs mee, want in de AH was een speurtocht en die wilde hij graag doen.

Na deze eerste etappe, ging ik naar Amsterdam Zuid. Wel even erg vervelend: juist nu het warm wordt, gaat de airco van mijn auto kapot, dus zat ik even fijn weg te zweten. Maar goed, als je dan in Zuid bent, dan kan het niet anders, dan dat je ook weer even stopt bij L'Amuse, waar zowel Martin als Betty aanwezig waren. Deze keer nam ik een mooi stukje Remeker van Jan Dirk vd Voort mee, die ik bij mijn eerste bezoek aan La Rive had geproefd. Deze is moeilijk te krijgen (net zoals Wilde Weide Oud Belegen, overigens), omdat er erg weinig van gemaakt wordt op een echt ecologische wijze. Gaat eerste Paasdag mee op het plankje :-). Daarna even naar het Vlaamsche Broodhuys voor twee pave's en dan daarnaast naar Arnold Cornelis voor een Paas Haas Taart (waarbij het bij de uitspraak daarvan bleek dat ik mijn afkomst niet kan verloochenen :-)).   Na dit allemaal ingeslagen te hebben ging ik in een hete auto weer terug naar Halfweg en was ik om 12.30 uur nog net op tijd thuis om snel twee broodjes te eten voordat de vrienden en vriendinnen van Daan arriveerden om er 's middags een dolle boel van te maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten