maandag 25 april 2011

En bedankt vuur die bluumeh...uuuhh....eieren!

Eieren vangst in de vroege ochtend!
Pasen. Ik heb er niks mee en ik zal er waarschijnlijk ook nooit echt wat mij krijgen, daarvoor staat het toch een beetje te ver van mijn bed. Maar sommige tradities moet je natuurlijk wel in eren houden, dus hadden Ans en Willy zaterdagavond maar liefst 56 chocolade paaseieren in de tuin verstopt. Om kwart over zeven 's ochtend stond daarom Jeroen bij ons op bed te dansen, omdat het nu toch wel erg laat begon te worden om te gaan zoeken. Dus daar gingen we, de tuin in met twee manden en de mannen op zoek naar de eieren. Sommige vonden ze heel snel en konden ze eenvoudig pakken, maar sommige waren echt moeilijk te vinden of maakten het noodzakelijk om creatief te worden. Zo klom Jeroen op het kippenhok om daar een ei te pakken en ook op de groene tuin kast via het hek. Daan was meer van het gereedschap en ging met harken te weken om eieren van het dak van de overkapping op de patio te harken. Ze kwamen bijna nog flink ik conflict over hoe het ei van de vlaggenmast te krijgen (ja, daar lag er echt een, credits voor Ans hoe ze die erop heeft gekregen), Jeroen wilde aan de mast gaan schudden en was daar als mee bezig, terwijl Daan met een groot stuk hout op de paal wilde gaan slaan, en daarmee zo ongeveer zijn broer scalpeerde. Na een uurtje zoeken hadden we bijna alle eieren wel gevonden en vonden de jongens het wel mooi genoeg, de meeste eieren waren wel binnen en werd het tijd om er eens een paar te proeven. Dat niet alles gevonden was, zag ik overigens aan het eind van de dag, want bij de entree van ons erf, zat nog een chocolade kip in het kippengaas! Die had het helaas niet overleeft, want door de zon was deze helemaal gesmolten. Tja, dat krijg je natuurlijk als het tijdens Pasen al 25 graden is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten