dinsdag 12 april 2011

San Pellegrino

Mijn voorkeursdrank vandaag de dag!
Als je me een jaar geleden had gevraagd welke twee dingen ik op het gebied van eten en drinken echt niet buiten zou kunnen, dan zou ik drie dingen geantwoord hebben: kaas, paprika chips en cola! Deze drie dingen kan ik letterlijke iedere dag tot me nemen en het gaat echt geen moment vervelen. Nu is er wel een klein probleempje en dat is dat lichamelijk een van mijn zwakste plekken mijn maag is. Dat is er niet beter op geworden sinds een jaar of acht geleden mijn galblaas verwijderd werd. Een jaartje geleden had ik weer een aanval waardoor ik erge last van mijn maag kreeg. Dagen mee rondgelopen en uiteraard haal je je dan de gekste dingen in je hoofd. Na wederom een bezoek aan de huisarts was de analyse weer hetzelfde als normaal, waarbij ook de consumptie van ongeveer twee liter cola per dag als een factor genoemd werd die niet meewerkte aan het stabiel houden van mijn maag. Was een beetje de hoge mate van koolzuur, maar met name de cafeïne icm de suiker. Toen heb ik het besluit genomen dat ik van de cola af zou gaan. Maar plat water vind ik niks en de vruchtensapjes missen ook iets. Dus na wat uit proberen, kwam ik uit bij San Pellegrino. Een heerlijk watertje uit Italië, waar wel een licht bubbel in zit, maar niet zo "hard" en "pregnant aanwezig"  als dat bijvoorbeeld bij Sourcy of Spa is. Het geeft net even die kleine extra prikkeling aan het water, waardoor ik het een aangenaam gevoel in de mond vind geven, en daarmee prima wegdrinkt. In het begin was het echt even hard werken om niet meer aan de cola te komen, maar die periode heb ik nu wel gehad en heb ik de cola consumptie door de San Pellegrino consumptie vervangen. En dat gaat prima, Uiteraard neem ik af en toe nog wel eens een Pepsi Max (met name dan buitenshuis), maar als het nu een glas in de week is, is het veel. En dat smaakt dan ook nog prima hoor, maar het gevoel dat ik vroeger had dat als er geen cola in huis was, ik eigenlijk naar de Albert Heijn moest rijden of naar de nachtwinkel om een flesje te halen, dat is gelukkig wel weg :-). Zo zie je maar, met de juiste driver of motivatie lijkt het om zelfs afstand te nemen van 35 jaar lang aangeleerde verslavingen!

Met de kaas en de paprika chips wacht ik nog even :-).....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten