zaterdag 9 april 2011

Nog even knutselen met de Sonos

Sonos app op de iPhone van Ans
Vandaag nog even verder geknutseld met de Sonos opstelling. Ik had al een connectie gelegd met mijn Macbook Air en met de verschillende muziek diensten, maar ik wilde in ieder geval ook nog ontsluiting hebben van de muziek die op mijn desktop Windows PC in mijn kantoor staat. En ja, ik weet dat een iMac eigenlijk beter is, dat bleek nu ook weer. Hoewel.....het eerste uitvogelen was hoe ik vanuit de Sonos Desktop Controller naar de PC kon verbinden. Ik heb ongeveer een half uur gezocht in de applicatie en zelfs de handleiding gedownload, maar de knop die ik zocht was niet te vinden. Dat had ik eerder gehad, wat had ik toen ook alweer gedaan? En toen bedacht ik me dat het Mac/ OS zich altijd aanpast aan de applicatie die je start en daarmee dus ook de balk bovenaan. En inderdaad, die was nu van de Sonos applicatie en toen was het knopje dat ik nodig had snel gevonden. Tja, het werkt zoals het bedoelt is en het is nog logisch ook, maar dat blijft nog steeds is waar ik aan moet wennen. Om een en ander werkend te krijgen, moest ik echter eerst weer naar het kantoor om een nieuw profiel aan te maken om de betreffende mappen te kunnen verbinden. Dat was snel gebeurd en vijf minuten later had ik de koppeling via mijn Mac gemaakt. Daarna was het even wachten, want de boel moest geïndexeerd worden. Kon volgens Ans nooit lang duren, want hoeveel muziek hadden we daar nou staan? Dat viel inderdaad wel mee, slechts 500 GB :-), dus dat duurde even.  Maar toen dat gebeurd was..... presto.... alle nummers van de PC zijn gewoon af te spelen. Betekent alleen dat ik nu nog een keer alles netjes in moet delen in plaats van mp3's in een map met een letter te gooien, maar daar heb ik nu een goede stok voor achter de deur!

Nu alleen nog even nadenken of ik nog een Sonos Wireless Dock nodig heb, om ook eenvoudig alle iPods in het huis te kunnen aansluiten :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten