woensdag 27 april 2011

Wat een geMacker

Een nieuwe Mac voor Ans
Sinds een paar maanden ben ik qua laptop overgestapt van mijn Sony VAIO Windows machine naar een Macbook Air. Ik kan nu niet anders zeggen dan dat het een verademing is. Tuurlijk, het is nog steeds wel zo dat ik op gezette tijden even moet zoeken hoe iets werkt (zo blijf ik nog steeds wel zoeken naar de "del" toets), maar het systeem is supersnel, crashed nooit, integreert als een dolle en is super gebruikersvriendelijk. Toen Ans vorige week weer eens aan het zuchten en steunen toen Windows het weer eens begaf, per ongeluk mail had weggegooid of weer twee minuten op slot ging en begon te ratelen, stelde ik voor dat ze wellicht ook eens de overstap zou gaan wagen en naar de geesteskinderen van Steve Jobs. Waar ik normaal een tirade over mij heen kreeg dat ze niet over wilde stappen, want dat ze dan weer van alles moest leren en mail archief kwijt zou zijn, was het deze keer als antwoord "maar ja, wat zou ik er dan van merken, he...". Meer koopsignaal heeft deze oude accountmanager niet nodig :-). Dus toog ik zaterdag naar Haarlem om in het iCenter een Macbook voor Ans te kopen. Hoewel het daar geen echte leuke koopervaring is (de mensen daar geven je toch niet echt het gevoel dat je een wondermachine van ze af gaat nemen), was het het dichtst bij. Keuze viel op een Macbook pro, omdat Ans graag een 15 inch scherm wilde hebben.

Thuis gekomen verblijde ik Ans met haar nieuwe machine, maar ze was druk met het omspitten van de tuin. Dus zette ik mij maar aan de taak om de nieuwe machine in te rollen en zoals bij Apple gebruikelijk ging dat lekker snel. Binnen 2 minuten contact met Wifi, gekoppeld aan de time machine. Zoals het hoort!!! Helaas was email een probleem, want uitgaand verkeer werd niet over Ziggo verstuurd, waardoor ik een omleiding via gmail moest leggen (dat was overigens een bijzonder goede service van Google, top gedaan!), maar ook dat lukte uiteindelijk. Er staat nu een hele mooie Apple laptop helemaal ingerold te glimmen en verleidelijk te kijken van "gebruik me, gebruik me....", maar op het moment dat ik dit schrijf, zit Ans nog keurig op haar oude Samsung Windows Machine te werken. Misschien heeft ze wat aansporingen nodig om de sprong in het diepe te maken, Wie help via het blog haar nog verder te enthousiasmeren??

3 opmerkingen:

  1. Mijn vrouw wil nooit meer terug (net even gevraagd) om twee redenen: een Mac is mooi, en hij doet het gewoon! :)
    Veel plezier.
    Nog een tip: Steve heeft al lang geleden geregeld dat Microsoft Office for Mac wordt gemaakt. Een aanrader voor overstappers..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt Val, in de pauze vanmiddag gelijk even naar de AMac in Utrecht gelopen (waar je wel goed geholpen wordt, overigens) en de MS Office versie voor Mac gekocht en voor Ans geinstalleerd!

    BeantwoordenVerwijderen