donderdag 21 april 2011

Schapen scheren

Ans kan professioneel schapen scheerder worden!
Voordat ik op vakantie ga, vind ik het altijd wel lekker om nog even naar de kapper te gaan. Zeker als het warm is waar we naartoe reizen. De weersvoorspellingen voor Florida geven inmiddels een gemiddelde temperatuur aan van rond de 32 Celsius, dat blijf ik best warm vinden, dus een korte coupe is dan het best (en ja, dat is nog wat korter dan normaal). Normaal ga ik dan naar Nassau Kappers en dat stond ook voor vrijdagavond op het programma, maar daar bleken twee hindernissen. Enerzijds gingen ze vanwege goede vrijdag eerder dicht en anderzijds hebben we vrijdag het verjaardagsfeest van Daan (twee maanden te laat, maar hij heeft er nog steeds veel zin in :-)). Nu had ik een tijdje geleden een tondeuse gekocht met het plan om die 18 Euro per maand eens uit te gaan sparen (de tondeuse was 30 Euro, dus dan heb je het er snel uit), maar was er nooit toe gekomen. Dit was dus een uitgewezen gelegenheid en omdat het wat lastig is om dat zelf te doen, was Ans zo aardig om daarbij te assisteren.

Eerste stukje bleken we niet het juiste kammetje op de tondeuse te hebben staan en had ik een bijna kale plek te pakken. Maar daarna ging het vlekkeloos, met het juiste kammetje en tondeuse standje 1 werd binnen 10 minuten mijn gebruikelijke coupe door Ans aangebracht. Zeker als je dat in het zonnetje buiten kunt doen en dus geen troep in huis ervan hebt, is dit prima! Ik voelde me af en toe wel even een schaap dat onder handen werd genomen, maar ach....daar stap je snel over heen.....beeehhhh!!! Als ik Ans zover kan krijgen, dan houden we deze er maar even in, denk ik, kan ik bijpunten wanneer ik wil en nog gratis ook!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten