donderdag 28 april 2011

Wordt een traditie doorgegeven?

Daan zijn eerste horloge!
Een van mijn liefhebberijen is het verzamelen van horloges. Nu ga ik daar voor kwaliteit in plaats voor kwantiteit, dus het is niet zo dat ik er een kamer voor nodig heb. Maar ik mag er altijd graag naar kijken, ook in de etalages van goede juweliers (ik denk dat we tijdens de zomer vakantie bij het terug rijden uit Italie maar even een stop over in Zwitserland moeten maken, dat was 4 jaar geleden ook geweldig!). Tot voor kort kon ik deze "passie" niet met mijn zoons delen, maar kort geleden gaf Daan aan dat hij eigenlijk wel een keer een horloge wilde hebben. Dat had Ans goed in haar oren geknoopt en ze had vandaag een bijzonder fraai exemplaar uitgezocht. Het is een heel dun en licht horloge van Skagen, een toonaangevend Deens design label. Heerlijk voor Daan, want hij moet nu natuurlijk niet gelijk met een zware klok gaan lopen (tja, we dachten eerst nog aan U-Boat, maar dat hebben we toch maar niet gedaan :-)). Hij staat hem echt schitterend, dus het was een uitstekende keus (maar daar heeft Ans natuurlijk ook wel oog voor) en Daan liep er trots als een pauw mee rond. Dat vond Jeroen dan weer niet zo leuk, want die wilde ook een horloge hebben, en het duurde even tot we hem uit hadden kunnen leggen dat het alleen echt nut had als hij kon klok kijken.

Nou, eerst maar eens een paar jaar kijken hoe Daan ermee om gaat en wat Jeroen er van vindt als hij kan klokkijken. Maar ik heb wel een mooi beeld voor ogen, dat de mannen van de familie Janssen gezamenlijk een klok gaan kopen. Echte male bonding :-).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten