zaterdag 14 mei 2011

Blogmans

Bloggen vanuit alle posities in Tampa Bay!
Vanavond zat ik weer eens door mijn oude blogposts heen te snuffelen. Zo zag ik een mooi optreden van Jeroen toen hij bijna vijf was en toen ik helemaal terug bladerde zag ik dat de oudste blogpost van 20 januari 2009 dateert (oorspronkelijk uit het blog mbt de reis naar Philadelphia/ Baltimore/ Washington). Dat is inmiddels toch alweer bijna 2,5 jaar geleden. En na die reis begon ik officieel met "Daily Dose of Dennis", exact 2 jaar geleden dus. Als ik kijk naar die eerste blogposts en die van nu, dan zit daar ook wel wat verschil in. Zo waren er in den beginne erg veel blogposts zonder een illustratie of foto, terwijl ik dat nu eigenlijk nauwelijks meer doe, omdat een illustratie bij de tekst toch wel heel erg krachtig werkt. En de opmaak in de eerste posts was eerlijk gezegd ook niet je dat: regels die versprongen, teksten die in het midden van een foto begonnen (soms ook door de niet altijd optimale functionaliteit van Blogger..), teksten die ik schreef die te kort waren om een foto goed fysiek te omlijsten, het zat er allemaal in. Daar let ik nu zeker veel meer op, want juist ook dat soort zaken maken een blog beter leesbaar. Net zoals af en toe een alinea opnemen in plaats van de tekst maar aan een stuk door te schrijven :-).

Ik zag ook dat ik sommige zaken die ik ooit bedacht had niet waar kon maken/ wilde maken. Zo heb ik in het begin ooit gedacht aan een "plaat van de week", maar dat is er eigenlijk nooit van gekomen. Het zij zo, er was genoeg te schrijven en als er reden voor was, heb ik er wel een entry aan geweid.

Ondertussen hoort bloggen er voor mij "gewoon bij". Zowel als ik thuis ben, om persoonlijke zaken vast te leggen of te delen of om een mooie plaat, film of app te bespreken. Maar zeker ook op vakantie om de ervaringen van de reizen bij te houden. Zo zijn er in de "Daily Dose of Dennis" inmiddels verslagen van reizen naar (zoals eerder gememoreerd) de oostkust van de USA, een rondreis door California, Nevada en Arizona, een week New York, een lang weekend Rome, een lang weekend Londen en ons meest recente bezoek aan Florida (het weekend in Zwolle schaar ik maar even niet onder de vakanties, hoewel de crew van Librije's hotel ons zeker wel dat gevoel gaf!). Heerlijk, om aan het eind van de dag of 's morgens vroeg de ervaringen nog een keer te herbeleven en ze later ook weer op te kunnen zoeken en dan het weer voor je ogen te zien. Het blijft een mooi medium, waarvan ik denk het nog lang in welke vorm dan ook te gaan gebruiken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten