vrijdag 6 mei 2011

Disney Animal Kingdom

Disney's laatste loot aan de boom
Donderdag stond in het teken van Disney. Met name Rene en Simon wilden graag een pretpark bezoeken en als je samen uit gaat, ga je ook samen naar huis, dus ging ik mee. De keus was gevallen op het nieuwste Disney park en dat is Animal Kingdom. Vanuit Floridays Resort zijn alle pretparken goed te bereiken, dus dat gold ook voor Animal Kingdom. Binnen 20 minuten stonden we op de parkeerplaats van Disney's Dierenrijk (dat overigens nog geen locatie in Foursquare was, dus die heb ik maar snel even aangemaakt :-)) en 5 minuten later waren we in het park. Het zag er al best wat druk uit, maar zoals gisteren al geschreven hadden Simon en Rene een aanvalsplan gemaakt, waarbij ook een volgorde was bepaald welke attractie in welke volgorde te doen. De eerste attractie bleek degene te zijn waar normaal de langste rijen staan, dus Kilimanjaro Safari liepen we het eerst heen. Dat is niets anders dan een rondrit over een groot stuk land, waarin veel Afrikaanse dieren rondlopen. Op zich veel beter dan een gemiddelde dierentuin, maar ja, als je al op safari in Afrika geweest bent zoals ik, dan is dit toch wel een heel slap aftreksel daarvan.

Een stukje Expedition Everest
Daarna volgde de Kali River Rapids, met als ondertitel "you will get wet, you might get soaked". Nou, dat heb ik idd geweten, want ik viel in de laatste categorie. Bij de val naar beneden van de waterbaan, kreeg ik de grote hoos met water in mijn nek en was echt alles tot op de draad nat. Erg verfrissend in het klimaat van Florida, maar ik moest wel mijn shirt echt uitwringen, want het voelde aan of het drie kilo zwaarder was geworden van al het water. Dit was wel een aanrader. Expedition Everest was als volgende op het programma, dat is de roller coaster van Animal Kingdom. Met alt thema dat je op zoek gaat naar een team dat niet teruggekeerd is van een expeditie en men vermoed dat er eenYeti achter zit, oei..! Rene liet deze aan zijn deur voorbij gaan, maar Simon en ik gingen wel. Was zoals het Disney betaamt mooi gemaakt, met name ook het stuk waarin je ook in het donker weer stijl achteruit gaat. De echter thrill seeker op achtbaan gebied gaat niet uit zijn dak, maar ik vind het een prima ride. Daarna daden we nog Dinosaur (een prehistorische versie van Back to the future) en It's tough to be a bug (een 4D film, waarin je onder andere door een wesp gestoken wordt en kakkerlakken onder je billen door voelt lopen). Maar toen waren de attracties eigenlijk wel op. Met veel pijn en moeite wisten we nog wel wat zaken te bezoeken, maar om heel eerlijk te zijn, dat had wel een heel erg hoog dierentuin gehalte of waren zaken waar ik prima een tijd met Daan en Jeroen zou kunnen zitten, maar niet met Simon en Rene. Daarom was het al om half drie dat wij het Animal Kingdom verlieten. Dit vroege tijdstip heeft zeker ook met de wachttijden te maken gehad: die waren er namelijk bijna niet. Het langst dat we een keer hebben moeten wachten is 10 minuten geweest en dat is natuurlijk helemaal niets, en dat was prima! Tijd was verder prima besteed, maar van alle parken die ik in de USA bezocht heb, is dit wel duidelijk degene met het karakter dat mij het minst aanspreekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten