woensdag 4 mei 2011

Tampa Bay Rays - Toronto Blue Jays

Here are your 2011 Tampa Bay Rays!
Na een korte break in het hotel gingen we naar ons avond programma, te weten de honkbal wedstrijd tussen de plaatselijke Tampa Bay Rays tegen de Toronto Blue Jays. We parkeerden keurig op het terrein en wat me daarbij opviel, was dat we bijna tegen het stadion aan konden parkeren. Er waren niet echt veel mensen,. En dat bleef ook zo de hele tijd. Ik denk dat als er in totaal 25% van het stadion gevuld was, het echt veel was. Nu was het dinsdagavond, begin van het seizoen en spelen deze gasten in de reguliere competitie 150 wedstrijden, dus niet elke dag zal een uitverkochte bak zijn, maar dit was wel erg marginaal! Dat verklaarde overigens ook het meest verkochte item in de gift shop, te weten de koebellen die gebruikt worden door het publiek van Tampa om sfeer te maken, want je kunt ze door de geringe bezetting erg goed horen! Toen we voor de wedstrijd nog even een klein hapje aten bij Everglades Smokehouse BBQ, kregen we zelfs een uitleg van de "cow bell etiquette", want je mag niet zomaar met die bel schudden! Nee, dat mag alleen in specifieke situaties (bv als de tegenpartij op twee slag staat). Hoe dan ook, het geeft zeker de nodige sfeer!

En bedankt voor de koebel!!
Het bezoek aan de giftshop liet ons overigens ook niet ongemoeid. De noodzakelijke petten werden aangeschaft en ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om een Tampa Bay Rays polo van Nike (niet echt mijn merk, maar goed) te laten liggen. Na giftshop en restaurant waren we om 18.30 uur op onze plekken en we konden ruim zitten (ieder van ons kon twee stoelen gebruiken, no problem). Daar was ook direct de andere verrassing te zien: het stadion van Tampa is een "dome stadium", wat wil zeggen dat het volledig overdekt is, net zoals bijvoorbeeld het stadion in Toronto. Wel even wennen, want dat had ik in een honkbal stadium nog niet eerder gezien. De wedstrijd zelf stond in het teken, vertelde de echte fans achter mij, van de terugkeer van Evan Longoria, de absolute ster van de Rays die na geruime tijd geblesseerd te zijn geweest weer als derde honkman meedeed. Hij kon deze avond echter niet schitteren. De Rays speelden eigenlijk de hele wedstrijd continue  tegen een achterstand van 1-2 aan en het leek erop alsof Toronto de buit mee naar huis ging nemen. Dat was tot de tweede helft van de negende inning, toen eerst Ben Zobrist een vrije loop naar het eerste honk kreeg en daarna B. J Upton zijn enige honkslag van de wedstrijd aan liet tekenen en die vloog ook nog het stadion uit, waardoor de Rays uiteindelijk de wedstrijd met 3-2 uit he vuur sleepten. Ik weet 100 procent zeker dat ik daar mijn bijdrage aan geleverd heb, want in de vijfde inning vertrok Simon even en kwam vervolgens terug.....met een koebel voor mij. En uiteraard kon ik niet anders dan die bijzonder fanatiek gebruiken!! Dank voor dit mooie cadeau, het heeft de beleving nog intenser gemaakt. Ik blijf een Yankee fan, maar het blijft wel bijzonder hoe je in zo een korte tijd toch ook een band met een team kan krijgen als je er een keer geweest bent. Echt een mooie ervaring weer!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten