zondag 1 mei 2011

Sawgrass Mills

En het shirt staat hem ook nog!
Na al het regelwerk stapten we in de bijzonder fraaie Ford waar Simon nu al erg verliefd op is, met Rene deze keer achter het stuur van de Escape om naar het rustieke plaatsje Sunrise te rijden, waar het grootse shopping Mekka van Florida zich bevind, te weten Sawgrass Mills. Het was even zoeken naar een geschikt radio station, maar na talloze radio dominees en Latin muziek stations gepasseerd te hebben, kwamen we uiteindelijk bij BIG 105.9, Miami's Classic Rock, aan. Nou, het is geen 94WYSP zoals we in Philadelphia hoorde, maar het kan er mee door. Na iets meer dan een half uur rijden, kwamen we in Sunrise aan en het eerste wat opvalt is dat Sawgrass Milss inderdaad best wel groot is. Mijn referentie uit 1996 toen ik hier met Ans was, was namelijk alleen nog het binnen gedeelte, maar in de afgelopen 15 jaar is er echt heel veel bijgebouwd. Omdat we vroeg waren, was plek op de parkeerplaats vinden geen probleem. En hoe kon het ook anders: letterlijk de eerste winkel die we tegenkwamen was de outlet store van Tommy Bahama. Was ook de eerste stop en enthousiast als we zijn moesten de eerste dollars daar natuurlijk uitgegeven worden, Rene en ik hielden het bij redelijk ingetogen aankopen, maar Simon ging helemaal los met een "not so loud" Hawaii shirt (afgeprijst van 125 naar 35 dollar, dat is bijna te geef, kan ik het niet voor maken). En om het in te wijden trok hij het ook gelijk voor de rest van de dag aan!

Daar zijn ze weer!
Daarna volgde een mega rij aan winkels die we bezochten. Een bloemlezing van de overige aankopen (naast Tommy Bahama dus). Rene deed het met veel kleren voor zijn neef (bij Ralph Lauren Polo en Tommy Hilfiger), twee Levi spijkerbroeken en 2 flessen Jack Daniels BBQ saus (en bedankt voor de JD: BBQ Marinade, Rene!). Simon ging voor twee Iron man pakken voor zijn jongens, sokken en een witte polo bij Timberland. En ik deed het voor en eReader van Barnes en Noble, een klein doosje Lego voor Daan (hier 10 dollar en in Nederland 16 Euro), een paar Nike Shox voor Danielle en alvast een leuk cadeautje voor Ans. Oh ja, en onderweg kochten Simon en ik een Wertzel Jalapeno Dog, een soort van hotdog, maar dan gewikkeld in het deel van een pretzel. En met die jalapeno pepers erop, is dat best een hete bedoening, kan ik je verzeker. Maar aan de andere kant, wel lekker hoor!
 
Misschien wel de leukste winkel van Sawgrass Mill
 Maar misschien nog wel interessanter: de winkels waar ik in ieder geval niets heb gekocht. Er was een Tag Heuer factory store, maar met de horloges daar had ik geen directe klik (zelfs niet met de grand carrera die echt een fikse aanbieding was) dus niet ik die liggen. Ik zag een geweldige set zwembroeken voor Daan, Jeroen en mijzelf liggen bij Vilebrequin, maar 188 dollar per stuk ging me toch net iets te ver. En ik heb vijf keer op het punt gestaan om iets te kopen bij denk ik de meest gave winkel waar ik zaterdag binnen ben geweest, de surfshop van Ron Jon. Zoveel gave dingen, maar ik weet bijna zeker dat ik ze nooit ga gebruiken of dragen, maar daarom was de winkel er niet minder om (overigens lieg ik ene heel klein beetje, bij Ron Jon kocht ik wel de noodzakelijke zonnebrand)! Na Ron Jon hadden we overigens bijna 75% van de Sawgrass Mills gehad en was het inmiddels zo rond half vier geworden, dus was het wel tijd voor een, zij het wat enigszins verlate, lunch. En wat bleek er nu in de Sawgrass Mills te zitten? Een Cheesecake Factory, tja, die kun je dan natuurlijk niet voorbij lopen!! Dus hup, even een stukje terug het winkelcentrum in en eens kijken of de rij er inmiddels geslonken is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten