zaterdag 14 mei 2011

La Grange en Boom Boom

De oude rockers van ZZ Top!
Iedere vakantie heeft wel een plaat of nummer dat zo de hele tijd terug keert. Na heel lang zoeken op de radio stations in Florida vonden we eindelijk een paar keer een station dat classic rock uitzond. Zeker geen 94WYSP uit Philadelphia (die nog steeds niet te ontvangen is in Nederland via Internetradio potverdikkeme!!), maar het was redelijk aan te horen. Op een van die stations op de weg tussen Miami en Tampa Bay, kwam echter steeds een nummer terug, dat wel een favoriet van Simon was. Ik dacht in eerste instantie dat het Boom Boom van John Lee Hooker was, maar het bleek La Grange van ZZ Top te zijn! Ik kan inderdaad niet anders zeggen, dan dat het een bijzonder lekker in het gehoor liggend nummer was. Nu ben ik zelf bij ZZ Top eigenlijk nooit verder gekomen dan de CD Eliminator, en daar staat dit nummer niet op, maar gelukkig is Spotify geduldig en was het nummer zo gevonden en heb ik het nummer aan mijn favoriete lijstje toegvoegd, en de afgelopen dagen knalt het met grote regelmaat uit de Sonos. En zo zie je maar dat ook gehoor een hele goede trigger voor herinneringen is, want ik zie Simon alweer headbanged in de auto zitten (Alligator Alley om precies te zijn) waar ons voorruit met insecten bedekt werd! En voor de rockers die het nummer nog niet kennen, gauw naar Spotify (en Boom Boom mag er overigens ook wezen, hoor).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten