maandag 23 mei 2011

Star wars: The Next Generation

Een nieuwe Star Wars fan is geboren!
Ik weet nog dat ik in 1978 voor de eerste keer Star Wars keek. Dat was goed te onthouden, omdat het de manier was om de smaak van de verloren WK finale tegen Argentinie ("Rensenbriiiiiink.......op de paal!!") weg te spoelen. Bij een van de eerste videotheken in Amsterdam, een hele grote Philips videoband en kijken maar. Dat was een gigantisch feest, waarbij ik helemaal in het Star Wars Universum gezogen werd (ik wilde natuurlijk Han Solo zijn) en uiteindelijk ook heel veel speelgoed ervan ging komen om veldslagen na te spelen. Nu draaien we de klok 33 jaar vooruit. Daan is van dezelfde leeftijd als ik was toen ik Star Wars ontdekte en hij is nu een echte fan! Grote verschil: hij vind delen 1 tm 3 geweldig en is gek van The Clone Wars, terwijl ik natuurlijk opgroeide met de klassieke delen 4 tm 6 (voor de niet kenner: 4 tm 6 waren er 25 jaar eerder dan 1 tm 3 :-)). En een ander verschil: Daan houdt ook van Star Wars speelgoed, maar dan eigenlijk alleen Lego Star Wars, hij vindt het heerlijk om alles te bouwen, maar nog heerlijker om daarna veldslagen na te spelen of vanuit zijn eigen fantasy nieuwe gevechten te bedenken (wel raar dat Het Rijk telkens wint....hmmm......). Het is ook heerlijk om te zien hoe hij kan genieten van de films en hoe we er een evenement van maken als we gezamenlijk (Ans doet ook mee en Jeroen kijkt of en toe ook een paar minuten :-)) de films bekijken. We hebben er nu vijf gezien, dus nog een te gaan.Op naar "The Battle of Endor"!

Toch erg leuk om te zien hoe een bepaalde voorkeur toch ook in de genen van je kinderen komt te zitten (zijn voorkeur van Micheal Jackson heeft hij overigens niet van mij ...).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten