maandag 15 augustus 2011

3.10 to Yuma

Goede film, voor de western liefhebber
Omdat het vandaag 15 augustus was, was ongeveer heel Italië dicht. Dan wordt Maria Hemelvaart gevierd, een dag die wij in Nederland niet als de meest vooraanstaande nationale vakantiedag in de agenda's hebben genoteerd, maar in het katholieke Italië is dat "a totaly different kind of cake!". Omdat ook Daan en Jeroen geen enkele zin toonden om er even uit te gaan om bijvoorbeeld de tocht naar het Trasimenomeer te verkennen (of was het nou het Balaton meer....ik vergeet het steeds...), werd het een dagje verblijven op Rosa dei Venti. Daar zagen we de eerste regendruppels van de vakantie, ongeveer 4 stuks, daarna werd het weer schitterend weer, met een koperen ploert die inmiddels weer aan de hemel staat te schijnen. Het gaf mij de tijd om een film te kijken die ik al jaren in de kast heb liggen, te weten "3.10 to Yuma", met Russell Crowe en Christian Bale, het is overigens een remake. Ik vind zelf overigens dat de show gestolen werd door Ben Foster, die de maniakale Charlie Prince speelt.  De laatste vijf minuten vind ik persoonlijk een kleine anticlimax, maar dat veranderd de andere 1 uur en 52 minuten niet, en ook de laatste 30 seconden geven wel weer een aardige draai aan het slot van het verhaal.In een kleine twee uur trok een zeer aardige western aan mij voorbij, mocht je van dit genre houden, dan zijn er ergere dingen te bedenken dan hier een keer voor gaan zitten. Niet "highly", maar wel recommended. Eens kijken of ik ook nog door Max Payne en National Treasure 1 en 2 heen kan komen deze vakantie ;-)!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten