woensdag 17 augustus 2011

Antica Pieve

Gezelligheid troef bij Antica Pieve
Met de door Barbara geschetste kaart onder de arm, vertrokken we om zeven uur richting Antica Pieve. Hans speelde navigator bij mij in de auto (“200 meter….hoek van 90 graden…..naar links!) en zonder enig probleem kwamen we snel op de plaats van bestemming. En daar ging een wereld voor ons open. De gastronomische ervaring van de middag, werd alleen al bij de aanblik van het restaurant bijna volledig weggepoetst. Het lag er namelijk erg mooi bij, en we kregen een bijzonder fraaie tafel buiten, heerlijk in de schaduw en met een zomers Toscaans briesje, waar we inmiddels aan gewend zijn geraakt en wat echt heerlijk is. Een blik op de kaart toonde al aan dat we goed zaten, heel veel mooie streekgerechten, specifiek voor deze regio van Toscane. De jongens gingen, hoe verrassend, voor de pizza margaritha (het blijkt dat pizza in Italië echt iets voor de avond is) met uitzondering van Jeremy die het deze keer weer voor worst en patat deed. 

Naast mijn tiramisu at Jeroen ook veel ijs!
Ik kan een aparte recensie schrijven, maar voor nu hou ik het erbij dat mijn menu echt bizar goed was. Het bord antipasti, met een mix van crostini, ham en salami was de perfecte start. Daarna pici (dikke spaghetti) met een echt heerlijke pikante tomatensaus met fijngemalen salami en italiaanse worstje erdoor). Het hoogtepunt was echter het rundvlees, omlijst met truffel, de specialiteit van het restaurant. Alles was heerlijk, en daarom durfde ik het ook wel aan om als dessert Tiramisu Classico te bestellen en ook die was voortreffellijk (dat vond Jeroen trouwens ook, want die at rustig met mij mee, bijna de helft van de Tiramisu). Na de giga afrader van het krot van vanmiddag, bij deze een giga aanrader voor Antica Pieve!! Het was een bijzonder gezellige en geslaagde avond, helemaal omdat die ons aangeboden werd door Hans en Leny, daarvoor heel erg bedankt, we hebben het bijzonder gewaardeerd, zowel het heerlijke eten als het bijzonder aangename gezelschap!!!

1 opmerking:

  1. Aan je blogritme te zien heb je of geen tijd om dagelijks te bloggen (acht ik onwaarschijnlijk) of is je internet verbinding niet al te best zoals je eerder al schreef!

    BeantwoordenVerwijderen