zondag 21 augustus 2011

Horus Heresy en Vogelman

Op de vakanties van afgelopen jaren heb ik continue een paar boeken meegenomen, maar ze gingen allemaal ongelezen ook weer mee naar huis. Er waren altijd andere dingen om te doen die leuker waren. Deze vakantie heeft echter een grotere “relax” factor dan de meeste vakanties van de afgelopen vijf jaar, dus sneuvelen er nu wat zaken van mijn nachtkastje. Spreekwoordelijk dan, want de twee boeken die ik gelezen heb, heb ik op de iPad gelezen. Het betrof het eerste deel van de Horus Heresy, Horus Rising, door Dan Abbnet (een startpunt van een inmiddels meer dan 15-delige serie die zich in het Warhammer 40K universum afspeelt, leuk voor de liefhebbers van een mix van hardcore science fiction en fantasy) en Vogelman, een thriller/ detective van Mo Hayder, het eerste deel van de boeken met Jack Caffrey in de hoofdrol. Beide waren aanbevelingswaardig, hoewel je wel van enigszins morbide verhalen moet houden om Vogelman te kunnen waarderen. Ik ben nu bezig met een collectie comics, namelijk het eerste deel van The Chronicles of Kull, voor de liefhebbers van de verhalen van Robbert E. Howard. Dat eerste deel gaat wel uitkomen nog deze reis, eens kijken wat we daarna nog oppakken.

2 opmerkingen:

  1. Het wordt tijd voor een goede comic app op de iPad!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat zou aardig zijn. Of in ieder geval een betere distributie elektronisch, want nu kun je een batman comic uit 2005 kopen....Ik heb net een King Kull TPB gelezen en die is helemaal uit elkaar gedonderd.

    BeantwoordenVerwijderen