zondag 14 augustus 2011

Dive e Mateo

Daan aan de uiensoep
Aan het begin van de Corso zit traitoria Dive e Maceo. Volgens "100% Toscane" zou dit een plek zijn, die niet door toeristen bezocht wordt, maar door de plaatselijke bevolking. Ik vraag me dat dan altijd af, als dat in een gidsje staat, maar deze keer was er empirisch bewijs: wij waren de enige niet-Italianen in het restaurant. Na een vrolijke ontvangst van de serveerster die direct helemaal weg was van Daan en Jeroen (dan kun je bij mij al niet meer stuk), kregen we een kaart voorgeschoteld, die inderdaad erg veel streekgerechten liet zien. Hier konden we wel een lunch gebruiken (zo rond 14.15 overigens), waardoor we geen zwaar diner meer nodig zouden hebben. Ik begin met een antipasti van klassieke bruchetta, die ik overigens tot twee keer toe over de tafel liet dansen (een keer met de hand en een keer met mes en vork), terwijl Ans een salade met balsamico azijn en hele zachte gitenkaas had. Erg lekker!! 
Iedereen wilde de panna cotta
Als primo hadden we allebei de risotto met rode lof en dat was een toppertje, zeker met de kaassaus die erbij geserveerd werd. De mannen hadden allebei een kop soep, een groentesoep en een uiensoep (die Daan bijna helemaal liet staan, zodat ik nog een extra gangetje had). Daarna volgde gegrilde pecorino voor Ans en mij, en voor de mannen brocoli en patatje, met als afsluiter panna cotta en crème catalane. Na een week Italië blijf ik de secundo toch een beetje de minste gang vinden, misschien volgende keer eens twee primo’s nemen. Al met al een bijzonder goede maaltijd voor 90 euro (en dat is niet te duur :-)). Ik had een beetje een “tourist trap” verwacht, dat is het absoluut niet! Voor een uitstekende lunch in Montepulciano: ga naar Dive e Maceo, van deze lekkerbek krijgen ze zeker een aanbeveling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten