dinsdag 9 augustus 2011

Furfluns


Mooi beeld vanaf de muren van Cortona
De tocht naar Cortona was deze keer niet zonder hindernissen.  Allereerst nam ik, ondanks de aanwijzingen van de navigatie, twee verkeerde afslagen, waardoor we enkele kilometers om moesten rijden. Dat was nog tot daar aan toe, maar daarna volgde het drama van het vinden van een parkeerplek. Ik wilde dezelfde truc uithalen als gisteren (dus gewoon langs de kant van de weg de auto zetten, net als een stuk of 50 anderen), maar op dat moment kwam de plaatselijke politie langs. Dat betekende wegwezen en op zoek naar een parkeerplek. 20 minuten later had ik nog niets gevonden en begon ik enorm gefrustreerd te raken en dacht ik “what the hell….”, ik reed terug en zette de auto gewoon weer op de plek waar ik door de politie was weggestuurd en riskeerde maar de boete van 39 Euro. Jaja, soms leef ik gevaarlijk….Overigens wel erg: toen ik naar de stad liep zag ik 4 gemiste oproepen van Ans, na even bellen bleek dat ze een plek voor me gevonden hadden en die met man een macht verdedigd hadden, maar omdat mijn telefoon op “mute” stond had ik dat helaas niet meegekregen :-).

Net als bij Famous Dave, at like a pig!
Een minuut of vijf later arriveerde ik bij Pizzaria Fufluns (niet te missen als je weet waar het Piazza della Republica is), waar de rest al aan tafel zat. Ik kan minimaal twee dingen over Fufluns zeggen: het is er erg goedkoop en je krijgt er erg veel!! Hoogstaande Italiaanse cuisine is het niet, maar de pizza’s zijn best ok (Morrison wist er in ieder geval 2,5 stuks weg te werken, na het opruimen van de restjes van Daan en Jeroen) en de Tagiatelli, Tortelini en Carameli (pasta in de vorm van een toffee) waren prima. Hoe e.e.a. geserveerd werd (wat, waar wanneer, in welke volgorde), daar heb ik eerlijk gezegd echt geen touw aan vast kunnen knopen, maar dat kon de pret verder niet drukken. Voor een lunch prima en voor tien personen mochten we, inclusief de fooi maar liefst 150 Euro neertellen, daar kun je in deze tijden toch niet vaak mee thuis komen. Daarom zat er voor een select gezelschap ook nog een klein bezoekje aan Snoopy’s in om het af te leren. Smurfenijs, anyone???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten