zondag 28 augustus 2011

Regen, regen en nog eens regen

De courgette heeft wel van de regen geprofiteerd!
Inmiddels weer twee dagen thuis. Tijdens de vakantie in Italie hoorde ik steeds dat het zo slecht weer was in Nederland en dat het drie weken bijna continue geregend had. Kon ik bijna niet geloven, maar na de afgelopen twee dagen kan ik dat wel. Kolere, wat een bagger weer.  Vrijdag toen we aankwamen regende het, zaterdag heeft het bijna de hele dag geregend en zondag was het bijna hetzelfde. Door de vele regen is er ook een plek in de muur van het kantoor ontstaan, waar het is gaan lekken (en nog wel aan de onderkant van een muur, zodat ik al twee dagen het kantoor mocht dweilen. Ook niet echt een heel fijn werk. Na veel zoeken hebben we toch een ding gevonden waar de regen goed voor is. Het gras is nog nooit zo groen en dik geweest als het nu is en in de moestuin hebben de courgettes echt buitenaardse proporties aangenomen. Ze zouden het nu goed doen in science fiction, heel slechte horror of bepaalde "natuur"-films :-). Maar ik offer de courgettes graag op voor nog een paar lekkere dagen met een mooi najaarszonnetje en een graadje of 23.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten