maandag 8 augustus 2011

Internet in Rosa dei Venti

Lastige verbinding
Nu ben ik inmiddels erg gewend aan het gebruik van internet: overal en altijd. Dus als dat niet lukt, dan word ik chagrijnig. Helaas, helaas heb ik dat nu twee keer achter elkaar meegemaakt. Rosa Dei Venti heeft een Wifi verbinding (met een password van 20 karakters!!!), maar die werkt alleen aan de lobby of als je echt voor de deur zit. Valt nog net mee te werken, maar ik zou toch liever gewoon in mijn eigen villa blijven. Tweede probleem: mijn iphone en ipad gaan zonder problemen aan het netwerk, maar mijn Macbook Air weigert dienst. Logt wel aan, maar 1 seconde daarna is het weer game over (overigens heeft de Mac meer kuren, want ook in de trein maakte hij via mijn usb modem van Vodafone geen contact). Thuis maar eens goed onderzoeken, want dit is niet goed. Gelukkig had Daan de VAIO meegenomen en die sluit prima aan, dus die doet nu dienst al blog-machine. Tja, voor een Apple liefhebber is het weer even terugschakelen naar zijn old school windows verleden, maar het is in dit geval even niet anders. Hopelijk wordt de kwaliteit van de blogs er niet minder door, het ligt natuurlijk uiteindelijk aan de schrijver en niet aan zijn gereedschap, maar een beetje irritant is het wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten