zondag 21 augustus 2011

Da Falco

Gezelllig kopje koffie
Da Falco is een ristorante net buiten Pienza. Het was er best aardig, maar het zal niet de prijs voor het beste eten van de vakantie krijgen (maar zeker ook niet het slechtste, want uiteindelijk was het goed binnen te houden). De plaatselijke pasta, de pici die ik eerder ook bij Antica Pieve had gegeten, was ook hier aanwezig met een zeer goede pittige tomatensaus. Als dessert kozen Hans en ik een citroen sorbet, maar dat bleek geen ijs, maar een ijzig drankje te zijn. Wel erg verfrissend en daardoor in deze temperaturen een echte aanrader. Helaas kreeg ik wel een flinke aanvaring met Daan, die geen pilletje tegen wagenziekte in wilde nemen en het op de grond van het restaurant uitspuugde. We kregen hem er niet van overtuigd dat het beter was om even de (letterlijk) bittere pil door te slikken dan misselijk in de auto te zijn. Dan is het als ouder ook moeilijk om je innerlijke rust te bewaren en ik moet tot mijn schande toegeven dat mij dat niet gelukt is. Gelukkig ben ik ook hier niet te groot om mijn ongelijk toe te geven, dus bood ik aan het eind van de lunch mijn excuses aan Daan, niet voor de boodschap, maar wel voor de manier waarop ik hem bracht. Gelukkig konden we dit hoofdstuk afsluiten met een dikke, gemeende knuffel van ons allebei.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten