maandag 22 augustus 2011

De hitte!!!!

De enige manier om een beetje fris te blijven!
Ik heb het er inmiddels al een paar keer over gehad, maar het is hier echt ongelofelijk warm. En na in Death Valley te zijn geweest en in de Mojave, denk ik er in ieder geval iets van te weten. Maar op de een of andere manier, slaat deze warmte vele malen meer aan dan in de woestijn. Wellicht is het omdat er geen ontsnappen mogelijk is op Rosa dei Venti (daar heb je het weer, er is geen airco….ik huil nog even verder) , maar ook gewoon buiten in de schaduw is het anders dan ik in hete gebieden gewend ben (zoals in mei nog in Florida). Het zweet gutst hier echt van je af en dat heb ik zelden tot nooit meegemaakt als ik niet met een fysieke inspanning bezig was. Een bestudering van de weersvoorspelling heeft ons geleerd dat het de komende week zo gaat blijven (tussen de 38 en 42 graden) en ik speel serieus met de gedachten om een dagje eerder de terugreis naar Halfweg te gaan aanvaarden (donderdag in plaats van vrijdag), want als het zo blijft, is het echt niet te harden. Of we dan gewoon een dag eerder thuis zijn of dat we in drie dagen terug reizen met nog een leuke stop over is nog punt van discussie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten