zondag 7 augustus 2011

Slapen in de trein: hopen dat we er zijn

Sssttt.....Jeroen slaapt!!
Na het diner in de trein gegeten te hebben, was het inmiddels een uur of negen. Na een kort stukje voorlezen, was het voor ons allemaal tijd om naar bed te gaan. De coupe was snel omgebouwd en we gingen liggen op de deining van de trein. Maar om eerlijk te zijn: het viel ons toch wel een beetje tegen. De bedden waar kei- en keihard, maar wat voor mij voornamelijk erg vervelend was, was dat ze ook echt heel klein waren. Zowel in de breedte (als ik op mijn rug lag, dan paste het net) als ook in de lengte (ik lag met mijn hoofd tegen de muur en letterlijk met mijn voet in het raam). Een echt goede nachtrust mag je het daarom niet noemen. Het idee van de autoslaaptrein is geweldig, maar helaas schort het toch wel een klein beetje aan de uitvoering. Maar al met al toch wel een bijzondere ervaring, moet ik zeggen, ook als je 's avonds in je bed ligt en je op een berg stil komt te staan, heel erg schuin, en met je hoeft harder tegen de muur van de coupe komt te liggen en je oren ook dicht springen :-). Om 7 uur stonden we uiteindelijk weer op, en dat was wel een magisch moment want op dat moment reden we net Italië binnen!

Het was daarna nog een flinke ruk, maar de psychologische barrière was genomen en het feest was compleet toen we om 12.45 uur Livorno inreden!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten